دعوت به همکاری

دعوت به همکاری

مؤسسه فرهنگی آموزشی فاتح

مؤسسه فرهنگی آموزشی فاتح در نظردارد جهت تولید محتوای به روز و مناسب از وجود نخبه های علمی سراسر کشور بهره جوید لذا از همکاران محترمی که مایل به همکاری با این مؤسسه می باشند استدعا دارد جهت بررسی و اعلام نظر مؤثر فرم زیر دانلود ، تکمیل و به آدرس ایمیل ذیل ارسال نمایید

 

-.doc [حجم: 1.15 مگابایت] ( تعداد دانلود: 315)

 
 
مدیریت بحران در مدارس باید به مدیران آموزش داده شود

مدیریت بحران در مدارس باید به مدیران آموزش داده شود


رئیس سازمان نوسازي، توسعه و تجهیز مدارس با تاکید بر مدیریت بحران در مدارس کشور، گفت: در کنار سرمایه گذاری دولت و مجلس به موضوع ایمنی مدارس پرداخته شده است.

مدیریت بحران در مدارس باید به مدیران آموزش داده شود

 


به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از پانا ، مرتضی رئیسی ، با تاکید بر موضوع نگهداری سیستم گرمایشی مدارس، اظهار کرد: در کنار موضوع تامین فضای فیزیکی مدارس کشور، موضوع نگهداری سیستم گرمایشی آن ها نیز مهم است که باید در این خصوص برنامه ریزی شود.

رئیس سازمان نوسازي، توسعه و تجهیز مدارس تصريح كرد : موضوع رعایت نکات ایمنی هم مهم است تامین سخت افزار باید مد نظر باشد. بازبینی فنی و آموزش لازم برای معلمین، تامین زیرساخت ها و امکانات فیزیکی نیز از موضوعات قابل توجه در مدارس کشور است.

وي با تاکید بر آموزش مدیریت بحران به مدیران، اشاره کرد: باید در کنار کارهای سخت افزاری و تامین منابع، آموزش و مدیریت بحران مدنظر باشد.

 رئيسي درخصوص آموزش مدیران در زمینه مدیریت ، افزود: در کنار سرمایه گذاری دولت و مجلس به موضوع ایمنی مدارس پرداخته شده است. بخش اعظم مدارس نا ایمن، باقی مانده قبل از انقلاب بوده اند و اصول فنی و مهندسی در ساخت فضای آموزشی آن ها رعایت نشده است.

رئیس سازمان نوسازي، توسعه و تجهیز مدارس عنوان کرد: نرخ تامین فضای آموزشی و استاندارد با همت دولت و کمک خیرین بالا بوده است. در سال 85، مدارس غیراستاندارد یا دارای فاصله با استاندارد مطلوب بود.

 وی بیان کرد: تلاش هایی که صورت گرفته با تایید مراجع جهانی و انجام فعالیت های خوبی در بحث زیرساخت ها بوده است. آموزش بسیار مهم است لذا برای دانش آموزان مانور زلزله را در مدارس کشور برگزار می کنیم.

رئیسی گفت: سازمان نوسازی براساس قانون، وظیفه ساخت فضا و تجهیز فضای آموزشی را دارد و آموزش توسط آموزش و پرورش و معاونت پرورشی صورت می گیرد.

رئیس سازمان نوسازي، توسعه و تجهیز مدارس بيان کرد: اگر بخواهیم به مدارس ایمن و استاندارد برسیم بجز فیزیک و تجهیزات، مدیریت آموزش بحث اساسی است که خارج از توان آموزش و پرورش، به تنهایی است لذا همه باید کمک کنیم تا به مدرسه ایمن برسیم.

هدف اصلي برگزاري كنفرانس ملي ظرفيت سازي نظام آموزشي با توجه به تحولات رايج جهاني است

هدف اصلي برگزاري كنفرانس ملي ظرفيت سازي نظام آموزشي با توجه به تحولات رايج جهاني است


سرپرست كميسيون ملي يونسكو، هدف اصلي برگزاري كنفرانس ملي ظرفيت سازي نظام آموزشي با توجه به تحولات رايج جهاني است

هدف اصلي برگزاري كنفرانس ملي ظرفيت سازي نظام آموزشي با توجه به تحولات رايج جهاني است

 


به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، ‌پيش از ظهر امروز سعدال نصيري قيداري در كنفرانس ملي باز انديشي وآينده نگري در نظام آموزشي و يادگيري ايران با توجه به تغييرات پرشتاب جهان معاصركه درمجموعه فرهنگي تلاش در حال برگزاري است اظهاركرد: ظرفيت سازي نظام آموزشي با توجه به تحولات رايج اقتصادي و كمك به تقويت ساز و كارها و پايداري در سياست هاي آموزشي از اهداف برگزاري كنفرانس ملي بازانديشي و آينده نگري درنظام آموزش و يادگيري ايران با توجه به تغييرات سرشتاب جهان معاصر مي باشد .

وي افزود  :براساس بند 1 و 2 اساسنامه كميسيون ملي يونسكو هيئت وزيران مركز عمل و اداره ي امور يونسكو در ايران و ايجاد پل ارتباطي ميان يونسكو با سازمان هاي دولتي و غيردولتي در ايران درحوزه علوم ، ارتباطات و آموزش است .

قيداري با بيان اينكه تجربه خوب جهاني كشورها در حوزه آموزش بايد به ديگر كشورها منتقل شود خاطر نشان كرد : برنامه جامع با 17 هدف اصلي و 179 راهكار براي توسعه پايدار به تصويب سازمان يونسكو رسيده و معاونين وزارتخانه هاي آموزش و پرورش ، علوم و تحقيقات و فناوري موظف هستند تا پس از احصاي راهكارها آن را پس از متناسب سازي به وزارت خانه هاي مختلف ارائه كنند

آموزش عامل اصلي صلح و توسعه پايدار جهاني است

آموزش عامل اصلي صلح و توسعه پايدار جهاني است


وزيرآموزش و پرورش با بيان اينكه همه كشورها بايد استلزامات برنامه جامعه توسعه پايدار كه توسط سازمان يونسكو به تصويب رسيده است اجرا كند گفت : آموزش عاملي اصلي صلح و توسعه پايدار جهاني است

آموزش عامل اصلي صلح و توسعه پايدار جهاني است

 


به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش ،‌پيش از ظهر امروز علي اصغر فاني در كنفرانس ملي باز انديشي وآينده نگري در نظام آموزشي و يادگيري ايران با توجه به تغييرات پرشتاب جهان معاصر كه درمجموعه فرهنگي تلاش در حال برگزاري است اظهاركرد:يكي از كاركردهاي مهم آموزش و پرورش رشد شخصيت متوازن شخصت و پرورش همه جانبه كودكان را موجب شده است به طوري كه اين امر اهميت بسزايي دارد .

وي افزود : در بسياري از نظام هاي آموزشي به ويژه نظام آموزش و پرورش چالش هايي وجود دارد كه اين چالش ها ناشي از تغييرات پي درپي محيطي و گسترش روز افزون نوآوري ها و فناوري هاي جديد است كه همه اين موضوعات به نحوي بحث آموزش و اهداف توسعه پايدار كشورها را به يك ضرورت اجتناب ناپذير تبديل مي كند عضوكابيه تدبيرو اميد با اشاره به اهداف سند توسعه پايدار كه درسال 2000 ميلادي در يونسكو به تصويب رسيده است خاطر نشان كرد : ريشه كني فقر وگرسنگي ، دست يافتن به آموزش ابتدايي ، گسترش و برابري جنسيتي درآموزش و توانمند سازي دختران و پسران ، كاهش مرگ و مير كودكان ، بهبود سلامت مادران ، مبارزه با ايدز ، مالاريا و بيماري هاي ديگر تضمين پايدار محيط زيست و مشاركت جهاني براي توسعه بخشي از اهداف مهم برنامه توسعه پايدار مي باشد كه در راستاي تحقق آن بايد كشورها به توانمند سازي مردم و پذيرش مسئوليت درآينده در ابعاد مختلف اجتماعي ، فرهنگي و زيست محيطي بپردازند و دراين راستا آموزش مهم ترين ركن و ابراز عمل همه كشورهاي درحال توسعه به حساب مي آيد .

فاني ادامه داد : مقتضاي آموزش ايجاد تفكر سيستمي بين سازمان ها و نهادهاي مختلف براي بسط هم افزايي خواهد بود و اين نشان مي دهد كه توسعه پايدار مفهومي چند بخشي و نيازمند درك بين بخشي و سازماني است و ايجاد مشاركت و هم كاري بين سازمان ها و تصميم گيري مناسب ‌آگاهي سازي از مسئوليت هاي هر دستگاه و ايجاد تفكر نقادانه همراه باشيم با چشم اندازهاي جهاني با توجه به آموزش يادگيري مادام العمر از استلزامات توسعه پايدار مي باشد .

وي با بيان اينكه توسعه پايدار هر كشور نيازمند آموزش و پرورش با كيفيت است تصريح كرد : براي رسيدن به عوامل تعيين كننده در پيشرفت كشور و آينده مشترك جهاني بايد به بهبود نظام آموزشي كه دغدغه همه كشورها است به صورت يك ضرورت توجه شود .

عضوكابيته تدبير واميد با اشاره به برنامه چهارچوب عمل آموزش 2030 وبيانه اينچه اون در موضوع آموزش اظهار كرد : همه دولتها بايد براي آموزش كه مبناي توسعه هركشور است بايد سرمايه گذاري كند به طوري كه آموزش با كيفيت و ترويج فرصتهاي برابر تواند عاملي درجهت صلح و توسعه پايدار جهاني باشد .

وزيرآموزش و پرورش با بيان اينكه درجمهوري اسلامي ايران سند تحول بنيادين نقشه راه مصوب براي نظام آموزشي است تصريح كرد : اين سند كه در برنامه ششم توسعه محور همه فعاليت هاي آموزش و پرورش مي باشد در بسياري از موارد با برنامه چهارچوب عمل 2030 همخواني دارد.

وي اضافه كرد : تاكيد بر پوشش حداكثري تحصيل ، بسط عدالت آموزشي ، ايجاد فرصت برابري آموزش براي همگان با توجه به تفاوت هاي فرهنگ و قوميتي ، ايجاد تنوع بخشي بر محيط هاي يادگيري و ارائه برنامه هاي متنوع آموزشي متناسب با نياز جامعه و علائق دانش آموزان و همچنين شكوفايي استعدادهاي آنان ارتقاي كيفيت فعاليت هاي آموزش و پرورش ، ايجاد فضاهاي آموزشي متناسب با نيازها و فرهنگ ايراني اسلامي از جمله مواردي است كه سند تحول با برنامه جامع سازمان ملل در 2030 تطابق دارد .

وزيرآموزش و پرورش با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران گزارشي از وضع موجود آموزش در شاخص ها و برنامه آموزشي براي همه به مجامع بين المللي ارائه كرده است تصريح كرد : دراين گزارش جمهوري اسلامي ايران دربسياري از شاخص ها روند قابل قبولي را طي كرده كه مي توان به پوشش 54 درصدي كودكان پيش دبستاني ، پوشش تحصيلي 99 درصدي در دوره ابتدايي و ايجاد عدالت آموزشي براي كليه  مناطق محروم و دو زبانه كشور اشاره كرد .

وي ادامه داد : آموزش و پرورش فرصت برخورداري ازآموزش را با اجراي طرح انسداد مبادي بي سوادي ساماندهي كرده است به طوري كه درمدت دو سال فعاليت دولت يازدهم بيش از 71 هزار كودك بازمانده از تحصيل از طريق مراجعه خانه به خانه شناسايي و به چرخه ي آموزش بازگردانده شده اند و اين نشان مي دهد كه تاكيد زمينه هاي كمي و كيفي آموزش ابتدايي درصف جهاني امري ضروري و سياست گذاري برنامه ها و اقدامات اجرايي آموزش و پرورش مبتني بر فرصت هاي لازم و دسترسي كودكان به آموزش با كيفيت و سرمايه گذاري و رفع مبانع از راهكارهاي اساسي است كه مي تواند مورد استفاده ديگر كشورها قرار گيرد .

وزیر آموزش و پرورش جلوگیری از بازتولید چرخه فقر، مبانی توسعه و مواردی که مانع تمرکز زدایی شوند را جزو اولویت‌های آموزش و پرورش برشمرد و گفت: تضمین آموزش فراگیر و کیفی و ترویج فرصت‌های آموزش برای همه مستلزم موارد مختلفی از جمله اطمینان از فراهم شدن بسترهای تحصیل بدون دغدغه برای دختران و پسران و رفع نابرابری‌های جنسیتی در آموزش و پرورش، دستیابی به تحصیل در دوره‌های دیگر، بسترسازی برای تحقق نیازهای کودک و ... است
بهره برداري از دبستان 12کلاسه شاهد در استان هرمزگان

بهره برداري از دبستان 12کلاسه شاهد در استان هرمزگان

دبستان 12کلاسه شاهد بندرعباس به بهره برداری رسید.

بهره برداري از دبستان 12کلاسه شاهد در استان هرمزگان

 


به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان هرمزگان؛ دبستان 12کلاسه شاهد بندرعباس با زیر بنای 1610متر مربع و با اعتبار 21 میلیارد و 900میلیون ریال، به بهره برداری رسید.

بر اين اساس، برای ساخت این واحد آموزشی 12کلاسه قریب 22 میلیارد ریال هزینه شده است و 1610متر مربع زیر بنا دارد.

بر اساس اين گزارش، اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان 155 پروژه را در دست اجرا دارد که برای اتمام این طرح ها یک هزارو 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

گفتني است؛ در دولت تدبیر و امید بیش از یکهزار کلاس درس احداث و در اختیار آموزش وپرورش قرار گرفته است.

شرکت بیش از 2هزار و 600 دانش آموز استان در مرحله اول آزمون المپیاد های علمی

شرکت بیش از 2هزار و 600 دانش آموز استان در مرحله اول آزمون المپیاد های علمی

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، از شرکت بیش از 2هزار و 600 دانش آموز استان در مرحله اول آزمون المپیاد های علمی خبرداد.

شرکت بیش از 2هزار و 600 دانش آموز استان در مرحله اول آزمون المپیاد های علمی

 


به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان آذربايجان غربي، «فریدون سیدمصطفوی» در حاشیه این بازدید اظهار کرد: مرحله اول آزمون المپیاد های علمی کشور در هشت رشته کامپیوتر ، شیمی، نجوم ریاضی ، زیست شناسی ، فیزیک ، ادبیات فارسی، سلولهای بنیادی و پزشکی به صورت سئوالات چهار گزینه ای برگزار می شود.

مدیر کل آموزش وپرورش استان با بیان اینکه ، 2663 دانش آموز پایه دوم وسوم متوسطه دوم سراسر استان در این آزمون شرکت کرده اند ، اذعان کرد : از این تعداد 1436 نفر دانش آموز دختر و 1227 نفر دانش اموز پسر می باشد که از 27 بهمن تا 2 اسفند به رقابت می پردازند.

وی گفت: این آزمون بصورت هماهنگ کشوری و با محوریت پنج منطقه استان در شهرستان های مهاباد ، میاندوآب، خوی، ناحیه یک ارومیه، ماکو و خوی به تفکیک پسران و دختران برگزار می شود.

سید مصطفوی خاطرنشان کرد : برگزیدگان آزمون مرحله اول المپیادها در بهار سال 95 در آزمون مرحله دوم که به صورت نیمه متمرکز در مراکز استان ها برگزار می گردد، شرکت خواهند کرد.

وي با اشاره به اینکه برگزیدگان مرحله دوم درتابستان 95 جهت شرکت در یک دوره آموزشی به تهران فرا خوانده می شوند، افزود : دانش آموزان برگزیده پس از طی آموزش های لازم وشرکت در آزمون های مربوطه می توانند مدال طلا ، نقره وبرنز المپیاد را از آن خود کنند.

كلنگ زني مدرسه 8 كلاسه در استان كرمان

كلنگ زني مدرسه 8 كلاسه در استان كرمان


كلنگ زني مدرسه 8 كلاسه در استان كرمان

 


کلنگ ساخت مدرسه 8 کلاسه علوم و معارف اسلامی در رفسنجان به زمین زده شد

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان كرمان، کلنگ ساخت مدرسه 8 کلاسه علوم و معارف اسلامی در رفسنجان به زمین زده شد.

بر اين اساس، کلنگ ساخت مدرسه علوم و معارف اسلامی با ارزش 20 میلیارد ریال که 50 درصد آن از اعتبارات دولتی است به زمین زده شد.

بر اساس این گزارش این مدرسه با زیربنای 1350 متر مربع در زمینی به مساحت 3600 متر مربع با 50% اعتبارات دولتی ساخته خواهد شد
زمان ثبت‌نام اینترنتی اسکان نوروزی فرهنگیان 5 تا 25 اسفندماه

زمان ثبت‌نام اینترنتی اسکان نوروزی فرهنگیان 5 تا 25 اسفندماه

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از زمان رزرو اینترنتی اسکان فرهنگیان براي ايام نوروز خبرداد.

زمان ثبت‌نام اینترنتی اسکان نوروزی فرهنگیان 5 تا 25 اسفندماه

 


به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از معاونت توسعه مديريت و پشتيباني ، فرشید سیاری درخصوص اسکان نوروزی فرهنگیان اظهاركرد :‌ رزرو اینترنتی حداقل 20 درصد فضاهای موجود از 5 اسفند آغاز و تا 25 اسفند ادامه خواهد داشت و فرهنگیان باید به سامانه eskan.medu.ir مراجعه کنند.

 مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بيان اين كه تعرفه‌های اسکان در مقایسه با سال گذشته هیچ افزایشی نداشته است و بیمه حوادث و مسئولیت مدنی برای عوامل اجرایی و میهمانان به شکل متمرکز پیش‌بینی شده است، افزود: تعرفه اسکان برای فرهنگیان شاغل و بازنشسته و خانواده درجه یک آنها برای یک تا 5 نفر به ازای هر شب در اتاق هاي ویژه 25 هزار تومان. گروه الف 22 هزار تومان. گروه ب 16 هزار تومان. گروه ج 12 هزار تومان در نظر گرفته شده است .

وي خاطرنشان كرد : اسكان نوروزي براي كاركنان دولت « لشكري و كشوري» با تعرفه هاي خاص خود ارائه مي شود .