» » » نظام‌مند شدن مراکز آموزشی غیر رسمی در کشور

نظام‌مند شدن مراکز آموزشی غیر رسمی در کشور

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی ، توسعه مشارکت های مردمی از نظام‌مندشدن تمام مراکز آموزشی غیر رسمی در کشور خبرداد.

نظام‌مند شدن مراکز آموزشی غیر رسمی در کشور

 


به گزارش مركزاطلاع رساني وروابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از سازمان مدارس غیر دولتی ، توسعه مشارکت های مردمی، صبح امروز مرضیه گرد در گردهمایی روسا و نمایندگان مراکزآموزشی غیر دولتی استان های سراسر کشور که در باشگاه فرهنگیان تهران برگزارشد، ضمن تبریک میلاد حضرت زینب کبری (س) اظهار کرد: امروزه یادگیری وآموزش فقط در حالت رسمی ( درون کلاس و مدرسه ) اتفاق نمی افتد و ما هر روز شاهدشکل گیری و تنوع درروش های نوین آموزشی غیررسمی هستیم .

وی افزود : آموزش‌های رسمی پایه نظام آموزشی هستند ولی استعدادهای جوانان و نوجوانان ما بسیار متفاوت وفراتر از این آموزش هاست که در مدارس ارائه می شود که اگر این آموزش‌های نو و روش های جدید درجهت کمک به تعلیم وتربیت نباشد نه تنها آموزش بلکه تربیت هم محقق نمی شود.

گرد تصریح کرد : امروزه  متاسفانه نقش آموزش‌های غیر رسمی کوچک شمرده شده است و ما شاهدیم که بسیاری از سودجویان به عنوان موسسات آموزشی بدون مجوز درکشور رخنه کردند و به نظام تعلیم وتربیت آسیب جدی می رسانند که براساس هماهنگی های به عمل آمده با مراجع انتظامی و اماکن با آنان برخورد قاطع خواهد شد.

وي ادامه داد : ما  امیدواریم با کمک و یاری  موسسین و با تشکیل گروه های ارزیاب وبازرسی که عمدتا  از خود موسسین مراکز تشکیل می گردند شاهد بهبود عملکرد و افزایش کیفیت و نظارت دقیق و سازمان دهی شده ای در مراکز باشیم و همچنین با تشکیل شورای هماهنگی موسسان در استانها و در سطح کشور گام جدی برای نظام مند کردن اینگونه آموزشها برداریم.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی ، توسعه مشارکت های مردمی با بيان این‌که آنچه در این مراکز و آموزشگاه ها اتفاق می افتد باید منجر به یادگیری عمیق گردد افزود : ما انتظار و اعتقاد داریم که شما موسسین می توانید و شایستگی دارید که یادگیری را شکوفا کنید و نباید ذهن دانش آموزان با حفظیات و انواع روش های تست زنی برای قبولی درکنکورآسیب ببیند که اگر  مدیریت صحیحی درآموزش‌های غیر رسمی  صورت نگیرد اتفاق بسیار بدی برای نسل آینده پیش خواهد آمد.

گرد افزود : طبق بررسی های انجام شده 99 درصد این سرمایه گذاران خود فرهنگی بوده و یا از جامعه آموزش وپرورش و یا دانشگاه هستند که می توانند کمک های بسیاری  در جهت ارتقای  کیفی نظام تعلیم وتربیت  داشته باشند.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی، توسعه مشارکت های مردمی تصريح كرد :  خوشبختانه مراکز آموزشی علمی آزاد و زبان خارجه که تاکنون از وزارت آموزش وپرورش مجوز فعالیت دریافت کرده اند همگی دارای صلاحیت های لازم گزینشی و علمی می باشند و رعایت اصول اسلامی در همه آنان مشاهده می گردد و مورد رضایت اولیا قرار دارد.

گرد خاطرنشان کرد : باید فعالیت ها و عملکرد  آموزشگاهها  طبق روال قانون و با نظارت آموزش وپرورش باشد واگر تاکنون ارگانها و نهادهایی غیر از آموزش وپرورش در این حوزه ورود پیدا کردند بایستی با نظارت آموزش وپرورش مجددا ساماندهی شوند و بنا به مصوبات قانونی موجود تنها مرجع تشخیص صلاحیت فعالیت مراکز آموزشی از 6 تا 20 سال وزارت آموزش وپرورش است .

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی ، توسعه مشارکت های مردمی افزود : نادیده گرفتن نقش آموزش های غیررسمی، لطمه جدی به آینده تحصیلی سرمایه های کشور را در بردارد  که ما باید قدر این فرصت ها را بدانیم تا بتوانیم با یاری شما عزیزان دست فرزندانمان که در جای جای این مملکت نیازمند توجه خاص در زمینه  تعلیم وتربیت هستند را بگیریم .

توسط: admin | در تاریخ: (26-11-1394, 08:39)
تاکنون نظری ارسال نشده است ! شما اولین نفر باشید !

می خوام یک نظر جدید ثبت کنم