دعوت به همکاری

دعوت به همکاری

مؤسسه فرهنگی آموزشی فاتح

مؤسسه فرهنگی آموزشی فاتح در نظردارد جهت تولید محتوای به روز و مناسب از وجود نخبه های علمی سراسر کشور بهره جوید لذا از همکاران محترمی که مایل به همکاری با این مؤسسه می باشند استدعا دارد جهت بررسی و اعلام نظر مؤثر فرم زیر دانلود ، تکمیل و به آدرس ایمیل ذیل ارسال نمایید

 

-.doc [حجم: 1.15 مگابایت] ( تعداد دانلود: 315)

 
 
مجموعه کتابهای سیمرغ سفید

مجموعه کتابهای سیمرغ سفید

مجموعه کتابهای سیمرغ سفید

نمونه سوالات امتحان نهایی و خرداد ماه

متوسطه دوم نظری

تمامی رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش

تلفن سفارش : 09121776642

سوم فنی و حرفه ای
 
مجموعه کتابهای سیمرغ سفید
مجموعه کتابهای سیمرغ سفید
مجموعه کتابهای سیمرغ سفید
مجموعه کتابهای سیمرغ سفید
مجموعه کتابهای سیمرغ سفید
مجموعه کتابهای سیمرغ سفید
مجموعه کتابهای سیمرغ سفید
مجموعه کتابهای سیمرغ سفید
مجموعه کتابهای سیمرغ سفید
مجموعه کتابهای سیمرغ سفید
مجموعه کتابهای سیمرغ سفید
مجموعه کتابهای سیمرغ سفید
مجموعه کتابهای سیمرغ سفید
مجموعه کتابهای سیمرغ سفید
مجموعه کتابهای سیمرغ سفید 
 
 
 
فنی حرفه ای پایه دهم
 

مجموعه کتابهای سیمرغ سفید

 

مجموعه کتابهای سیمرغ سفید

 

مجموعه کتابهای سیمرغ سفید

 

مجموعه کتابهای سیمرغ سفید

 

مجموعه کتابهای سیمرغ سفید

 

مجموعه کتابهای سیمرغ سفید

 

مجموعه کتابهای سیمرغ سفید

 

مجموعه کتابهای سیمرغ سفید

 

مجموعه کتابهای سیمرغ سفید

 

مجموعه کتابهای سیمرغ سفید

 

مجموعه کتابهای سیمرغ سفید

 

مجموعه کتابهای سیمرغ سفید

 

مجموعه کتابهای سیمرغ سفید

 

مجموعه کتابهای سیمرغ سفید

 

مجموعه کتابهای سیمرغ سفید

 

مجموعه کتابهای سیمرغ سفید

 

زمانبدی اعلام نتایج بهمن ماه 95

زمانبدی اعلام نتایج بهمن ماه 95

 

 

برای اطلاع از زمان اعلام نتایج استان خود  به کانال تلگرام ما بپیوندید

 
 

 برای پیوستن به کانال پیشرفت کافیست pishraftiran@ را به یکی از دوستان خود در تلگرام ارسال و سپس بر روی لینک کلیک کنید. 


 

دوستان عزیز سوالات زیادی در خصوص زمان اعلام نتایج دارند و لازم به ذکر است که بدانید این آزمون بصورت سراسری در استان شما در حال برگذاری است

و پاسخبرگ تمامی دانش آموزان استان باید جمع آوری شود و برای موسسه ما ارسال شود که زمان تقریبی بین 8 تا 10 روز زمان میبرد و این زمان صرفا در استان شما و صرف جمع آوری پاسخبرگها میشود

وقتی که پاسخبرگها به موسسه فاتح میرسند بین 2 تا 4 روز بعد (بسته به جمعیت آن استان ) نتایج اینترنتی آن اعلام خواهد شد و پرینت کارنامه و گزارشات آن روز بعد برای استان شما ارسال میشود

و باز حدود یک هفته طول خواهد کشید تا بسته هر منطقه به آن برسدو مناطق کارنامه های مربوط به هر مدرسه را به دستت آنها برسانند

 

 

 

ردیف استان تاریخ برگشت پاسخبرگهای مرحله دوم آزمون پیشرفت تحصیلی بهمن 1395
متوسطه اول اعلام نتیجه متوسطه دوم اعلام نتیجه فنی وحرفه ای اعلام نتیجه
1 آذربایجان شرقی  95/11/30          
2 آذربایجان غربی            
3 اردبیل      95/11/28      
4 اصفهان        
 
5 ایلام





6 بوشهر  
   
 

 
7 چهار محال و بختیاری          
 
8 خراسان جنوبی 95/11/28

95/11/28
 
 
9 خراسان رضوی  95/11/28  

   
10 خراسان شمالی    

   
11 خوزستان      


12 زنجان 95/11/28
95/12/1
95/11/28
95/12/1
   
13 سمنان 95/11/26
95/12/1




14 سیستان وبلوچستان        

15 فارس        

17 قم

       
18 کردستان        

19 کرمان        

20 کرمانشاه





21 گیلان





22 مرکزی        

23 یزد            
 

 





















کانال موسسه فاتح و تنها کانال رسمی آزمون پیشرفت تحصیلی

کانال موسسه فاتح و تنها کانال رسمی آزمون پیشرفت تحصیلی

 

 

 

کانال موسسه فاتح و تنها کانال رسمی آزمون پیشرفت تحصیلی

 

 

 

 

 

 در کانال تلگرام به ما بپیوندید...

 

 برای پیوستن به کانال پیشرفت کافیست pishraftiran@ را به یکی از دوستان خود در تلگرام ارسال و سپس بر روی لینک کلیک کنید.

 

 

Telegram.me/pishraftiran

محروم‌ترین کشورهای جهان کدامند؟

محروم‌ترین کشورهای جهان کدامند؟

محروم‌ترین کشورهای جهان کدامند؟

 

موسسه تحقیقاتی لگاتوم دهمین شاخص رفاه جهانی سالانه خود را به تازگی منتشر کرده که مرفه‌ترین کشورهای جهان را رتبه‌بندی کرده است.

به گزارش ایسنا، میزان پولی که یک کشور دارد یکی از عوامل رفاه به شمار می‌رود، اما موسسه لگاتوم برای رتبه‌بندی خود عوامل زیادی را در نظر گرفته است. این موسسه ۱۰۴ متغیر را برای تهیه فهرست خود مقایسه کرده که شامل شاخص‌های سنتی مانند سرانه تولید ناخالص داخلی و شمار افرادی بوده که کار تمام وقت داشته‌اند، اما آمارهای جالبی مانند شمار سرورهای اینترنتی مطمئنی که یک کشور دارد و نحوه استراحت مردم بر مبنای روز به روز هم مورد بررسی قرار گرفته اند.

این متغیرها سپس به ۹ زیر شاخص کیفیت اقتصادی، فضای کسب‌وکار، حکومتداری، آموزش، سلامت، ایمنی و امنیت، آزادی شخصی، سرمایه اجتماعی و محیط زیست طبیعی تقسیم شده‌اند.

موسسه لگاتوم در شاخص رفاه جهانی، به بررسی ۱۴۹ کشور جهان پرداخته که بیشترین آمار قابل دسترس را داشته‌اند.

پایگاه اینترنتی «بیزنس اینسایدر» پیش از این در گزارشی ۲۵ کشوری را معرفی کرد که در شاخص رفاه موسسه لگاتوم به عنوان مرفه‌ترین یا به عبارت دیگر خوشحال‌ترین، ثروتمندترین و امن‌ترین کشورهای جهان رتبه‌بندی شده بودند. این گزارش اکنون به بررسی کشورهایی پرداخته که از حداقل رفاه برخوردار بوده و در انتهای فهرست رفاه جهانی قرار دارند.

بسیاری از کشورهایی که در رتبه‌های انتهایی فهرست رفاه جهانی جای قرار گرفته‌اند، از جنگ‌ها و شیوع بیماری‌ها به شدت آسیب دیده‌اند و معمولا فاقد سیستم‌های اقتصادی، دولتی و آموزشی قوی هستند. این کشورها عبارتند از:

۱_ یمن: یمن که به دلیل جنگ داخلی ویران شده است، در زیرشاخص‌های اقتصادی، کارآفرینی و حکومت‌داری در آخرین رتبه و در سرمایه اجتماعی در دومین رتبه از انتهای فهرست و از نظر آزادی شخصی در میان سه رتبه انتهای فهرست موسسه لگاتوم قرار دارد.

۲- افغانستان: چند دهه جنگ از افغانستان ویرانه‌ای بیش بر جای نگذاشته است، بنابراین شاید تعجبی نداشته باشد که این کشور از نظر آزادی شخصی در میان همه کشورهای مورد بررسی در این فهرست، بدترین رتبه و از نظر حکومت‌داری، سومین رتبه بد را به خود اختصاص داده است. این عوامل به همراه امتیازهای ضعیف در زیر شاخص‌های متعدد موجب شده افغانستان همانند سال ۲۰۱۵ در رتبه دومین کشور برخوردار از حداقل رفاه در جهان قرار بگیرد.

۳_ جمهوری آفریقای مرکزی: همان‌طور که نام جمهوری آفریقای مرکزی نشان می‌دهد، این کشور در قلب آفریقا قرار دارد. این کشور  با وجود این‌که در همه زیرشاخص‌ها به جز یک مورد، در میان ۱۰ رتبه آخر قرار دارد، جایگاه خود در میان کشورهای دارای حداقل رفاه را نسبت به رتبه سال ۲۰۱۵ بهبود بخشیده و موفق شده است به رتبه سوم صعود کند.

۴_ سودان: سودان از رتبه ۱۳۴ در سال گذشته به رتبه ۱۴۵ در سال ۲۰۱۶ سقوط کرده است. این کشور در زیر شاخص آزادی شخصی، دومین رتبه بد را کسب کرده است و در همه زیرشاخص‌ها به جز دو مورد، در میان ۱۰ رتبه انتهایی فهرست قرار دارد.

۵_ جمهوری دموکراتیک کنگو: کنگویی‌ها باید با ناامنی در این کشور کنار بیایند، زیرا جمهوری دموکراتیک کنگو در رتبه دوم ناامن‌ترین کشورهای جهان قرار دارد. همچنین بالاترین امتیاز این کشور رتبه ۱۳۱ در زیرشاخص سرمایه اجتماعی است.

۶_ چاد: در سال ۲۰۱۴ تنها جمهوری آفریقای مرکزی رفاه کمتری نسبت به چاد داشت. این کشور در سال گذشته در رتبه چهارم کشورهای برخوردار از حداقل رفاه قرار داشت، اما امسال موقعیت خود را بهبود بخشیده و بالاترین امتیاز این کشور در زیر شاخص محیط زیست طبیعی بوده است.

۷_ عراق: به عنوان یکی از مناطقی که از سوی گروه تروریستی داعش اشغال شده است، تعجبی ندارد که عراق در زیرشاخص ایمنی و امنیت در میان سه رتبه آخر قرار گرفته است. با وجود این‌که عراق در زیر شاخص سرمایه اجتماعی در میان ۱۰۰ رتبه برتر قرار گرفته است، در میان ۱۴۹ کشور مورد بررسی، در رتبه ۱۴۳ جای دارد.

۸_ موریتانی: این کشور واقع در شمال آفریقا امتیاز خوبی برای سرمایه اجتماعی داشته و از میان ۱۴۲ کشور، رتبه ۸۲ را به دست آورده است، اما در شش زیرشاخص از ۱۵ زیرشاخص، در میان ۱۵ رتبه انتهای فهرست قرار دارد. به این ترتیب این کشور همچنان در میان کشورهای دارای حداقل رفاه در جهان رتبه بندی شده است.

۹_ آنگولا: آنگولا که در قسمت جنوب غربی آفریقا قرار دارد، سرشار از ذخایر نفت است، اما طبق گزارش موسسه لگاتوم، به هیچ وجه رفاه ندارد. این کشور در ۹ زیرشاخص، در میان ۲۰ کشور انتهای فهرست قرار گرفته است.

۱۰_ بروندی: این کشور جایگاهش را از رتبه پنجم در سال ۲۰۱۵ بهبود بخشیده است و بالاترین امتیازش برای آزادی شخصی بود که رتبه ۱۰۱ را در میان ۱۴۹ کشور به دست آورد، اما در زیر شاخص سرمایه اجتماعی، در انتهای فهرست قرار دارد.

۱۱_ پاکستان: با وجود این‌که این کشور امتیاز نسبتا خوبی برای اقتصاد و حکومت‌داری دارد، در میان یکی از هفت کشوری قرار دارد که ناامن‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌روند. همچنین از نظر محیط زیستی طبیعی، بدترین امتیاز را در میان سایر کشورها کسب کرده است.

۱۲_ گینه: با وجود این‌که گینه از نظر محیط زیست طبیعی در سطح جهانی، در رتبه ۶۰ قرار گرفته است، اما در رتبه‌بندی کلی از نظر بهداشت و درمان و آموزش رتبه‌های بسیار پایینی داشته که این کشور را دوازدهم کشور برخوردار از حداقل رفاه قرار داده است.

۱۳_ نیجر: نیجر هم مانند نیجریه از نظر فعالیت گروه‌های تروریستی مانند بوکوحرام،   با مشکلات مشابهی روبه‌روست. با این همه برای ایمنی و امنیت رتبه ۸۷ را به دست آورده که امتیاز نسبتا بالایی محسوب می‌شود. بدترین امتیاز این کشور در زیرشاخص آموزش بوده که سومین رتبه از انتهای فهرست را کسب کرده است.

۱۴_ لیبی: پس از این‌که محمد قذافی، دیکتاتور لیبی، از حکومت ساقط شد امید می‌رفت که این کشور رفاه پیدا کند، اما خلأ قدرت و سال‌ها جنگ، این کشور را ویران کرده است. موسسه لگاتوم لیبی را از نظر آزادی شخصی، حکومت‌داری و کارآفرینی در میان ۱۰ رتبه انتهایی فهرست قرار داده است.

۱۵_ نیجریه: نیجریه ممکن است یکی از قدرتمندترین اقتصادهای آفریقا باشد، اما در ۹ زیرشاخص امتیاز کاملا ضعیفی داشته و بدترین امتیازش در ایمنی و امنیت بوده که منعکس‌کننده حضور گروه‌های شبه‌نظامی مانند بوکوحرام و انتقام‌جویان نیجر دلتا است.

۱۶_ مالی: اگرچه این کشور برای آزادی شخصی و سرمایه اجتماعی در میان ۱۰۰ کشور اول فهرست شاخص رفاه قرار گرفته است، اما به دلیل امتیاز ضعیف در زیرشاخص آموزش که در میان پنج رتبه انتهایی قرار گرفته، در شاخص رفاه در رتبه پایینی ایستاده است.

۱۷_ لیبریا: این کشور در سال ۲۰۱۴ از شیوع اپیدمی ویروس ابولا به شدت آسیب دید و نزدیک به ۵۰۰۰ نفر در این کشور جانشان را از دست دادند، در نتیجه لیبریا در زیرشاخص بهداشت و درمان، در میان پنج رتبه انتهایی قرار دارد که بدترین امتیازی است که این کشور در همه زیرشاخص‌ها داشته است.

۱۸_ اتیوپی: اتیوپی در برخی از زیرشاخص‌ها امتیاز خوبی کسب کرده است اما سطح پایین کارآفرینی و فرصت و امتیاز بد در زیرشاخص آموزش باعث شده که موسسه لگاتوم این کشور را در میان ۲۰ کشور دارای حداقل رفاه در جهان رتبه‌بندی کند.

۱۹_ کومور: این کشور جزیره‌ای کوچک کاملا امن بوده و در میان ۱۴۹ کشور، رتبه ۶۹ را به دست آورده است، اما به دلیل این‌که در پنج زیرشاخص از ۹ زیرشاخص، در ۲۰ رتبه انتهایی قرار گرفته است، یکی از کشورهای دارای حداقل رفاه به شمار می‌رود. یکی از بدترین امتیازهای این کشور رتبه ۱۳۵ در زیرشاخص کارآفرینی بوده است.

بیشی گرفتن ابل از سامسونگ

بیشی گرفتن ابل از سامسونگ

 

بیشی گرفتن ابل از سامسونگ

ناکامی گلکسی نوت ۷ سامسونگ یک رحمت بزرگ برای اپل بود. با دو فراخوانی که سامسونگ به دلیل انفجار باتری‌های گلکسی نوت ۷ داد، خود را از گردونه مسابقه در سه ماهه حذف و راه را به سود اپل هموار کرد.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، این شرکت با شکست سامسونگ یک سه ماهه فوق‌العاده از سر گذراند، بر بازار گوشی‌های هوشمند فرمانروایی کرد، بالاترین سهم سود خود را در این سال ها به دست آورد و طبق اخبارBMO ، از تحلیل‌گران بازار سرمایه، اپل ۱۰۳.۶ درصد از سود صنعت گوشی‌های هوشمند در سه ماهه سوم کسب کرده است که با توجه به ۷۰ درصد سهم سود اپل در سه ماهه دوم سال جاری، یک جهش قابل توجه محسوب می‌شود.
 

 

لبته موفقیت چشمگیر اپل در درآمد سه ماهه سوم، تنها به علت شکست گلکسی نوت ۷ سامسونگ نبود و آیفون ۷ با هدف قرار دادن بازار در ماه سپتامبر و بهره‌گیری از تقاضای بالا، نقش بزرگی در این موفقیت بازی کرد.

در عین حال، سامسونگ به دلیل تصمیم به فروش گلکسی نوت ۷، یک سه ماهه ضعیف را طی کرد. سهم بازار سامسونگ در این سه ماهه، به ۲۲ درصد از فروش جهانی گوشی‌های هوشمند نزول یافت و احتمالا در سه ماه آینده به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۱۱ خواهد رسید. از آنجایی که اپل و سامسونگ مدت طولانی دو بازیکن در بالای لیست رقابت بودند که تا حد زیادی بر صنعت گوشی‌های هوشمند تسلط داشتند، سقوط سامسونگ از این گردونه، اپل را به پادشاه این صنعت تبدیل کرد.

هنوز معلوم نیست که سامسونگ چگونه برنامه‌هایش را مدیریت خواهد کرد تا به عرصه رقابت برگردد، به ویژه اینکه این شرکت فراخوان دیگری نیز برای ماشین‌های لباسشویی خود صادر کرده است. البته ممکن است این موضوع ارتباطی با گوشی‌های هوشمند نداشته باشد، اما با توجه به ضربه سنگینی که از گلکسی نوت ۷ خورده است، شهرت و برندش دچار خدشه می‌شود.

مدیریت بحران در مدارس باید به مدیران آموزش داده شود

مدیریت بحران در مدارس باید به مدیران آموزش داده شود


رئیس سازمان نوسازي، توسعه و تجهیز مدارس با تاکید بر مدیریت بحران در مدارس کشور، گفت: در کنار سرمایه گذاری دولت و مجلس به موضوع ایمنی مدارس پرداخته شده است.

مدیریت بحران در مدارس باید به مدیران آموزش داده شود

 


به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از پانا ، مرتضی رئیسی ، با تاکید بر موضوع نگهداری سیستم گرمایشی مدارس، اظهار کرد: در کنار موضوع تامین فضای فیزیکی مدارس کشور، موضوع نگهداری سیستم گرمایشی آن ها نیز مهم است که باید در این خصوص برنامه ریزی شود.

رئیس سازمان نوسازي، توسعه و تجهیز مدارس تصريح كرد : موضوع رعایت نکات ایمنی هم مهم است تامین سخت افزار باید مد نظر باشد. بازبینی فنی و آموزش لازم برای معلمین، تامین زیرساخت ها و امکانات فیزیکی نیز از موضوعات قابل توجه در مدارس کشور است.

وي با تاکید بر آموزش مدیریت بحران به مدیران، اشاره کرد: باید در کنار کارهای سخت افزاری و تامین منابع، آموزش و مدیریت بحران مدنظر باشد.

 رئيسي درخصوص آموزش مدیران در زمینه مدیریت ، افزود: در کنار سرمایه گذاری دولت و مجلس به موضوع ایمنی مدارس پرداخته شده است. بخش اعظم مدارس نا ایمن، باقی مانده قبل از انقلاب بوده اند و اصول فنی و مهندسی در ساخت فضای آموزشی آن ها رعایت نشده است.

رئیس سازمان نوسازي، توسعه و تجهیز مدارس عنوان کرد: نرخ تامین فضای آموزشی و استاندارد با همت دولت و کمک خیرین بالا بوده است. در سال 85، مدارس غیراستاندارد یا دارای فاصله با استاندارد مطلوب بود.

 وی بیان کرد: تلاش هایی که صورت گرفته با تایید مراجع جهانی و انجام فعالیت های خوبی در بحث زیرساخت ها بوده است. آموزش بسیار مهم است لذا برای دانش آموزان مانور زلزله را در مدارس کشور برگزار می کنیم.

رئیسی گفت: سازمان نوسازی براساس قانون، وظیفه ساخت فضا و تجهیز فضای آموزشی را دارد و آموزش توسط آموزش و پرورش و معاونت پرورشی صورت می گیرد.

رئیس سازمان نوسازي، توسعه و تجهیز مدارس بيان کرد: اگر بخواهیم به مدارس ایمن و استاندارد برسیم بجز فیزیک و تجهیزات، مدیریت آموزش بحث اساسی است که خارج از توان آموزش و پرورش، به تنهایی است لذا همه باید کمک کنیم تا به مدرسه ایمن برسیم.

هدف اصلي برگزاري كنفرانس ملي ظرفيت سازي نظام آموزشي با توجه به تحولات رايج جهاني است

هدف اصلي برگزاري كنفرانس ملي ظرفيت سازي نظام آموزشي با توجه به تحولات رايج جهاني است


سرپرست كميسيون ملي يونسكو، هدف اصلي برگزاري كنفرانس ملي ظرفيت سازي نظام آموزشي با توجه به تحولات رايج جهاني است

هدف اصلي برگزاري كنفرانس ملي ظرفيت سازي نظام آموزشي با توجه به تحولات رايج جهاني است

 


به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، ‌پيش از ظهر امروز سعدال نصيري قيداري در كنفرانس ملي باز انديشي وآينده نگري در نظام آموزشي و يادگيري ايران با توجه به تغييرات پرشتاب جهان معاصركه درمجموعه فرهنگي تلاش در حال برگزاري است اظهاركرد: ظرفيت سازي نظام آموزشي با توجه به تحولات رايج اقتصادي و كمك به تقويت ساز و كارها و پايداري در سياست هاي آموزشي از اهداف برگزاري كنفرانس ملي بازانديشي و آينده نگري درنظام آموزش و يادگيري ايران با توجه به تغييرات سرشتاب جهان معاصر مي باشد .

وي افزود  :براساس بند 1 و 2 اساسنامه كميسيون ملي يونسكو هيئت وزيران مركز عمل و اداره ي امور يونسكو در ايران و ايجاد پل ارتباطي ميان يونسكو با سازمان هاي دولتي و غيردولتي در ايران درحوزه علوم ، ارتباطات و آموزش است .

قيداري با بيان اينكه تجربه خوب جهاني كشورها در حوزه آموزش بايد به ديگر كشورها منتقل شود خاطر نشان كرد : برنامه جامع با 17 هدف اصلي و 179 راهكار براي توسعه پايدار به تصويب سازمان يونسكو رسيده و معاونين وزارتخانه هاي آموزش و پرورش ، علوم و تحقيقات و فناوري موظف هستند تا پس از احصاي راهكارها آن را پس از متناسب سازي به وزارت خانه هاي مختلف ارائه كنند

آموزش عامل اصلي صلح و توسعه پايدار جهاني است

آموزش عامل اصلي صلح و توسعه پايدار جهاني است


وزيرآموزش و پرورش با بيان اينكه همه كشورها بايد استلزامات برنامه جامعه توسعه پايدار كه توسط سازمان يونسكو به تصويب رسيده است اجرا كند گفت : آموزش عاملي اصلي صلح و توسعه پايدار جهاني است

آموزش عامل اصلي صلح و توسعه پايدار جهاني است

 


به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش ،‌پيش از ظهر امروز علي اصغر فاني در كنفرانس ملي باز انديشي وآينده نگري در نظام آموزشي و يادگيري ايران با توجه به تغييرات پرشتاب جهان معاصر كه درمجموعه فرهنگي تلاش در حال برگزاري است اظهاركرد:يكي از كاركردهاي مهم آموزش و پرورش رشد شخصيت متوازن شخصت و پرورش همه جانبه كودكان را موجب شده است به طوري كه اين امر اهميت بسزايي دارد .

وي افزود : در بسياري از نظام هاي آموزشي به ويژه نظام آموزش و پرورش چالش هايي وجود دارد كه اين چالش ها ناشي از تغييرات پي درپي محيطي و گسترش روز افزون نوآوري ها و فناوري هاي جديد است كه همه اين موضوعات به نحوي بحث آموزش و اهداف توسعه پايدار كشورها را به يك ضرورت اجتناب ناپذير تبديل مي كند عضوكابيه تدبيرو اميد با اشاره به اهداف سند توسعه پايدار كه درسال 2000 ميلادي در يونسكو به تصويب رسيده است خاطر نشان كرد : ريشه كني فقر وگرسنگي ، دست يافتن به آموزش ابتدايي ، گسترش و برابري جنسيتي درآموزش و توانمند سازي دختران و پسران ، كاهش مرگ و مير كودكان ، بهبود سلامت مادران ، مبارزه با ايدز ، مالاريا و بيماري هاي ديگر تضمين پايدار محيط زيست و مشاركت جهاني براي توسعه بخشي از اهداف مهم برنامه توسعه پايدار مي باشد كه در راستاي تحقق آن بايد كشورها به توانمند سازي مردم و پذيرش مسئوليت درآينده در ابعاد مختلف اجتماعي ، فرهنگي و زيست محيطي بپردازند و دراين راستا آموزش مهم ترين ركن و ابراز عمل همه كشورهاي درحال توسعه به حساب مي آيد .

فاني ادامه داد : مقتضاي آموزش ايجاد تفكر سيستمي بين سازمان ها و نهادهاي مختلف براي بسط هم افزايي خواهد بود و اين نشان مي دهد كه توسعه پايدار مفهومي چند بخشي و نيازمند درك بين بخشي و سازماني است و ايجاد مشاركت و هم كاري بين سازمان ها و تصميم گيري مناسب ‌آگاهي سازي از مسئوليت هاي هر دستگاه و ايجاد تفكر نقادانه همراه باشيم با چشم اندازهاي جهاني با توجه به آموزش يادگيري مادام العمر از استلزامات توسعه پايدار مي باشد .

وي با بيان اينكه توسعه پايدار هر كشور نيازمند آموزش و پرورش با كيفيت است تصريح كرد : براي رسيدن به عوامل تعيين كننده در پيشرفت كشور و آينده مشترك جهاني بايد به بهبود نظام آموزشي كه دغدغه همه كشورها است به صورت يك ضرورت توجه شود .

عضوكابيته تدبير واميد با اشاره به برنامه چهارچوب عمل آموزش 2030 وبيانه اينچه اون در موضوع آموزش اظهار كرد : همه دولتها بايد براي آموزش كه مبناي توسعه هركشور است بايد سرمايه گذاري كند به طوري كه آموزش با كيفيت و ترويج فرصتهاي برابر تواند عاملي درجهت صلح و توسعه پايدار جهاني باشد .

وزيرآموزش و پرورش با بيان اينكه درجمهوري اسلامي ايران سند تحول بنيادين نقشه راه مصوب براي نظام آموزشي است تصريح كرد : اين سند كه در برنامه ششم توسعه محور همه فعاليت هاي آموزش و پرورش مي باشد در بسياري از موارد با برنامه چهارچوب عمل 2030 همخواني دارد.

وي اضافه كرد : تاكيد بر پوشش حداكثري تحصيل ، بسط عدالت آموزشي ، ايجاد فرصت برابري آموزش براي همگان با توجه به تفاوت هاي فرهنگ و قوميتي ، ايجاد تنوع بخشي بر محيط هاي يادگيري و ارائه برنامه هاي متنوع آموزشي متناسب با نياز جامعه و علائق دانش آموزان و همچنين شكوفايي استعدادهاي آنان ارتقاي كيفيت فعاليت هاي آموزش و پرورش ، ايجاد فضاهاي آموزشي متناسب با نيازها و فرهنگ ايراني اسلامي از جمله مواردي است كه سند تحول با برنامه جامع سازمان ملل در 2030 تطابق دارد .

وزيرآموزش و پرورش با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران گزارشي از وضع موجود آموزش در شاخص ها و برنامه آموزشي براي همه به مجامع بين المللي ارائه كرده است تصريح كرد : دراين گزارش جمهوري اسلامي ايران دربسياري از شاخص ها روند قابل قبولي را طي كرده كه مي توان به پوشش 54 درصدي كودكان پيش دبستاني ، پوشش تحصيلي 99 درصدي در دوره ابتدايي و ايجاد عدالت آموزشي براي كليه  مناطق محروم و دو زبانه كشور اشاره كرد .

وي ادامه داد : آموزش و پرورش فرصت برخورداري ازآموزش را با اجراي طرح انسداد مبادي بي سوادي ساماندهي كرده است به طوري كه درمدت دو سال فعاليت دولت يازدهم بيش از 71 هزار كودك بازمانده از تحصيل از طريق مراجعه خانه به خانه شناسايي و به چرخه ي آموزش بازگردانده شده اند و اين نشان مي دهد كه تاكيد زمينه هاي كمي و كيفي آموزش ابتدايي درصف جهاني امري ضروري و سياست گذاري برنامه ها و اقدامات اجرايي آموزش و پرورش مبتني بر فرصت هاي لازم و دسترسي كودكان به آموزش با كيفيت و سرمايه گذاري و رفع مبانع از راهكارهاي اساسي است كه مي تواند مورد استفاده ديگر كشورها قرار گيرد .

وزیر آموزش و پرورش جلوگیری از بازتولید چرخه فقر، مبانی توسعه و مواردی که مانع تمرکز زدایی شوند را جزو اولویت‌های آموزش و پرورش برشمرد و گفت: تضمین آموزش فراگیر و کیفی و ترویج فرصت‌های آموزش برای همه مستلزم موارد مختلفی از جمله اطمینان از فراهم شدن بسترهای تحصیل بدون دغدغه برای دختران و پسران و رفع نابرابری‌های جنسیتی در آموزش و پرورش، دستیابی به تحصیل در دوره‌های دیگر، بسترسازی برای تحقق نیازهای کودک و ... است